A-laget 2014

Etter mange år i brakk, er Galterud endelig tilbake med et A-lag igjen. Nå kan moroa begynne igjen!

I 2008 hadde Galterud et lag i 4. divisjon, men måtte til slutt trekke laget. To år senere ble det igjen forsøkt med A-lag i klubben, men det ble ingen suksess. I år er vi tilbake igjen, og Galterud IF stiller et godt lag. Galterud IF har en stall på hele 26 mann som skal kjempe i 5. divisjon i år. Trenerne er Tommy Gjerde og Martin Tangen, sistnevnte er også spiller.

Galterud IF 2014

I vinter har Galterud IF hatt mange treningskamper, og vi har kommet ut av kampene med gode resultater. Det vi kanskje husker best fra vinteren er Galterud-turneringen. Vi stilte endelig lag igjen i vår egen turnering, men ikke nok med det; vi stilte to lag! Gjerde og Tangen hadde litt av en kabal å legge, men de fikk det til. Og ting gikk bedre enn forventet. Begge lagene vant hver sin gruppe, og vi hadde to lag i semifinalen. Der vant vi mot Raumnes & Årnes og Eidskog, og vi hadde to lag i finalen! Litt av en helg for Galterud som mange nok aldri kommer til å glemme.

I vinter har vi også lagt vekt på å bygge et sterkt lag. Vi hentet inn mange gode, lokale fotballspillere fra alle nivåer i distriktet. Samtidig har vi også hentet inn spillere fra Politihøyskolen, som kommer fra andre steder enn Kongsvinger. De kommer fra Bergen, Førde, Haugesund, for å nevne noen. Galterud har en stor stall som skal holde i mange år framover. 2014 er bare starten for Galteruds nye satsning. Vi kaller det: «Det nye Galterud». Spillere har ankommet klubben hele vinteren, og det fortsetter de å gjøre, også i april. Dette synes vi er morsomt, og det viser at vi allerede nå gjør noe riktig.

Onsdag 30. april begynner alvoret. Vi begynte arbeidet i september for å bygge en best mulig stall, og den 30. april er det duket for serie premièren. Dette er noe vi har trent for siden vi begynte med treninger i Storhallen i november. Vi lover underholdende fotball som vi også viste i våre glans dager, så vi i Galterud håper folk velger å legge en tur innom Furumoen kl. 19.00 den onsdagen. Det vil være gratis inngang, og det vil kanskje være mulig å få en kaffekopp i pausen.

Vi gleder oss til at sesongen skal begynne, noe som vi håper på vil lede til opprykk for Galterud IF  !

Her kan du se stallen for Galterud 2014: Bilde av spillerne

1) Stian Olsen, 2) Thomas Nystuen, 3) Nawid Hewad, 4) Kim Hangaard, 5) Ole Morten Melby, 6) Ronny Wilberg, 7) Jan Håkon Kordahl, 8) Kristian Hagen, 9) Jon Eide, 10) Richard Jansen, 11) Anders Lundstadsveen, 13) Steffen Olsen, 14) Jonas Heimdal, 15) Jon Olav Aase, 16) Matey Petrov, 17) Fredrik Lindberg (Kaptein), 18) Marius Reitan, 19) Jonas Strand, 20) Lars Nesse, 21) Mruts «Morris» Aregay, 22) Aso Aram, 23) Martin Tangen, 24) Gani Marolli, 25) Johnny Trøsberget, 27) Thomas Moen, 29) Tor Øystein Granli.