Dette var Galterud-turneringen 2012!

Av Patrick Gjerde
Nå er årets Galterud-turnering ferdig! Vi oppsummerte helg 1 på søndagen, nå skal vi oppsummere helg 2!

Årets turnering er nå ferdig. Laget fra Raumnes & Årnes vant hele turneringen. De vant tre kamper i gruppespillet. 2-1 over Rømskog/Setskog, 8-0 over Svett og slo Kjellmyra 3-0. De valset over Lunderseter 6-1.

Grue sin vei var også full pott i gruppespillet. 1-0 seier over Eidskog, en spennende kamp mot Sander som de vant 4-3 og 3-1 seier over svenske Töckfors. I semifinalen ble det hele 10-1 seier over Kløfta.

I G16-gruppa var det Ullensaker/Kisa som trakk det lengste strået. De klarte å scorer hele 20 mål i cupen. Men vinnerne vant ikke alle kampene siden de spilte
4-4 mot Sander.

I G19-gruppe var det laget fra skogen som vant puljen. Eidskog stilte et sterkt lag i siste kampen mot Galterud og løftet pokalen. En tett og jevn pulje, der vinnerne også tapte en kamp i gruppen.

I pulje D var det vertslaget Galterud som fikk kjørt seg. Med 1-17 i målforskjell, var det ingenting å skryte av. Lunderseter gikk videre med full pott. De gikk faktisk igjennom hele gruppe-spillet uten å slippe inn mål. I pulje C gikk også Sand uten et eneste poeng. 2-11 i målforskjell ble det til Sand. Kløfta gikk videre med full pott.

I pulje B var det turneringsvinnerne Raumnes & Årnes som gikk videre. De gikk også igjennom gruppe-spillet uten tap, og de gikk også igjennom hele turneringen uten tap eller uavgjort. Rømskog/Setskog og Kjellmyra fikk kun et poeng. Mens Svett fikk 6 poeng etter 8-0 tap mot Årnes.

Den gruppen med de beste lagene var gruppe A. Der var det Grue som gikk videre. Töckfors kom på siste plass med to Walkover-tap og 3-1 tap mot Grue. Sander og Eidskog fikk 4 poeng hver.

I kampen mellom Eidskog og Sander skjedde det noe spesielt. Alt av lys gikk helt bort! Kampen hadde vart i 28 minutter og 58 sekund da en etter en lyskaster gikk bort. Men etter 15 minutter kom alle lys på igjen og alle kampene ble fullført den dagen.

Vi gratulerer Raumnes & Årnes med 1. plass, og Grue med 2. plass.

Vi i Galterud er fornøyd med turneringen vi har hatt de siste to helgene. Det ble ikke noe bråk og ingen alvorlige skader. Kun en gang måtte vi ringe etter ambulanse, og det var på grunn av en ankel. På alle 40 kampene, ble det bare to røde kort! Noe som er veldig lite. Vi gleder oss allerede til neste år!

Vi takker alle spillerne, dommerne og publikum og håper vi ser deg her i Kongsvingerhallen neste år!