Oppsummering Vintercupen 2015

Den 27. utgaven av Galterud IF’s Vintercup er nå historie. I år, som i fjor, stakk vertsklubben av med pokalen. Giffarna fikk dermed første stikk i den nye vandrepokalen.

Men Galterud måtte slite for å gå til topps. Både i semifinalen og i finalen ventet motstand fra divisjonen under, noe som førte til divisjonsstraffer i mot. Begge disse ble utnyttet til fulle av KIL Fotball i semifinalen og av Lunderseter i finalen. Begge kampene var jevne i første omgang, men bredden i troppen viste seg utslagsgivende i andre omgang. Giffarna vant derfor begge kampene med trygge sifre. I den andre semifinalen overrasket Lunderseter alle ved å slå Raumnes & Årnes. Lunderseter scoret på sin divisjonsstraffe før kampen og økte deretter ledelsen, før Raumnes & Årnes sørget for spenning mot slutten ved å redusere. Finnskogingene holdt imidlertid ut og fikk spille den radiooverførte finalen. Finalen ble nemlig kringkastet direkte på Radio Kongsvinger. Dette var nytt for året, og dette vil nok bli en tradisjon de kommende årene.

Tre spillere scoret fem mål i seniorklassen. Disse tre var Mark Tønnesen (Raumnes & Årnes), Jim Helstad (Lunderseter) og Adrian Hoel (Galterud).

I G19-klassen fikk arrangøren en utfordring da Vind trakk seg fra turneringen bare dager før første spark. En stor takk til Elverum Fotball som på kort varsel sa seg villig til å delta. Eidskog viste seg som det beste laget og dro i land både pokal og premiepenger. Toppscorere var Martin Aasen (Rælingen), Joakim Skistad og Oscar Grønnerud (begge fra Eidskog). Disse tre scoret alle to mål hver.

Skedsmo viste seg som det beste laget i G16-klassen. Eidskog ga gutta fra Akershus kamp til døra, men til slutt vant de hvite og røde pokal og premiepenger. Toppscorer her var Jake Martin fra Skedsmo med seks mål.

Gjennom to helger har det blitt produsert mye underholdning i Kongsvingerhallen. Det har vært mye folk til stede og scoringene har strømmet på.

Galterud IF ønsker å takke alle spillere og trenere/lagledere som har produsert underholdende fotball og mye mål, Glåmdal Dommerlaug for å stille opp med dommere til alle kamper, publikum som har heiet frem sine helter på banen, og alle frivillige som har bidratt til å gjennomføre turneringen!

Takk for i år og velkommen tilbake i 2016!

Ett svar til Oppsummering Vintercupen 2015

1. Tilbaketråkk: Den 27. utgaven av Galterud IF’s Vintercup er nå historie | GALTERUD IDRETTSFORENING

Det er stengt for kommentarer.